Kontakt oss
Vennligst velg det skjemaet som passer best for din forespørsel, og gi oss så detaljert informasjon som mulig slik at vi raskest mulig kan hjelpe deg.
Service og support
MERK: Spørsmål som gjelder «Nintendo eShop», «My Nintendo Store» og «Nintendo Account»-kontoer håndteres utelukkende av Nintendo Tyskland. Vennligst kontakt Nintendo direkte på contact@nintendo.de (spørsmål må stilles på engelsk). Om du har spørsmål rundt «My Nintendo Gold Points» eller «Just for You Promo»-kampanjer, så stilles disse spørsmålene direkte til: service@nintendo.de (spørsmål må stilles på engelsk).
Raske hjelp
Vi registrerer henvendelser så fort vi kan. Kontroller alltid at pakken er mottatt av oss før du ber om statusoppdatering. Hvis pakken din ble mottatt av oss for under tre dager siden vil vi ikke kunne gi deg noen statusoppdatering. Pakkene ligger ofte i kø i minst tre dager før vi får oppdatert statusen. I visse perioder med høy pågang kan køtiden være så lang som to uker. Hvis du har sendt en pakke uten sporing, så kan vi ikke garantere at vi kan gi deg noen status. Hvis du har sendt inn pakken via forhandler ber vi deg kontakte forhandleren direkte for å få oppdatert status.
Gavekortet er skadet, jeg kan ikke lese koden.
Dette håndteres direkte av Nintendo. Ta et bilde av gavekortet, det er viktig at hele siden med koden er synlig på bildet. Legg ved bildet av gavekortet OG et bilde av kvitteringen i en e-post til
Koden fungerer ikke! Jeg får bare opp en feilmelding.
Husk at koder som brukes i Nintendo eShop må være fra samme region som din Nintendo Account. Du kan for eksempel ikke bruke en kode fra USA på en norsk konto, og det samme gjelder valuta. Hvis du har sjekket at kortet ditt har norsk valuta eller er kjøpt i Norge og det fortsatt ikke fungerer, ta et bilde av koden på kortet og send det til
Jeg fikk ikke koden som skulle følge med det digitale kjøpet mitt.
Koder som utgis i forbindelse med digitale kjøp sendes til den samme e-postadressen som kvitteringen. Husk at det kan ta litt tid før koden sendes ut. Vanligvis vil du motta kvitteringen først og koden litt senere. Om du ikke mottar den digitale koden, sjekk først søppelfilteret til e-postkontoen din før du kontakter oss. Hvis koden fortsatt ikke dukker opp kan du sende en e-post til
Jeg prøver å kjøpe noe på Nintendo Switch.
Sjekk at du har dekning på kortet du bruker. Kontroller også at du har lagt inn riktig informasjon. Hvis du benytter deg av allerede lagret kortinformasjon, og det ikke fungerer, bør du prøve å slette kortet for så å legge det inn på nytt. Til slutt bør du også ta kontakt med banken eller kortselskapet ditt for å sjekke at feilen ikke ligger hos dem. Om du fortsatt har problemer kan du kontakt oss på
Jeg forsøker å kjøpe noe på 3DS, 2DS eller Wii U.
Du kan ikke lenger handle direkte på Nintendo eShop fra konsoller som bruker en Nintendo Network ID-konto. For å kunne fortsette å handle på disse konsollene må du først opprette en Nintendo Account (om du ikke har dette fra før). Det kan du gjøre på my.nintendo.com. Deretter må du slå sammen din Nintendo Account og NNID. Når de to kontoene er slått sammen kan du sette inn penger på din Nintendo Account som du senere kan bruke på konsollene dine (også via NNID). Husk at det må være samme kontoinnehaver på både NNID og Nintendo Account. Merk: Etter 23. mai 2022 vil du ikke lenger kunne bruke kredittkort for å legge til penger på Wii U eller på 3DS-konsollene. Etter 29. august 2022 vil du ikke lenger kunne løse inn Nintendo eShop-kort på de overnevnte konsollene. Nedlastningskoder vil være mulig å løse inn frem til slutten av mars 2023.
Nintendo Network ID (Brukes på Nintendo 3DS/2DS og Wii U).
Hvis du har bedt om et nytt passord, men ikke mottatt det, så sjekk søppelfilteret ditt. Hvis du ikke klarer å bytte passord via konsollen kan du kontakte oss på
Nintendo Account (brukes i apper og på Nintendo Switch).
Du kan be om nytt passord via nettstedet accounts.nintendo.com. Det er fra denne siden du administrerer din Nintendo Account. Hvis du har bedt om et nytt passord, men ikke mottatt det, så sjekk søppelfilteret ditt før du kontakter oss. Om det er noen feil relatert til kontoens e-postadresse, send oss en e-post til
Har du problemer med tostegsautentisering, eller ikke lenger har tilgang til e-postadressen du registrerte Nintendo Account-kontoen din med?
Vi kan bare hjelpe deg om du kan verifisere at du faktisk er rettmessig eier av kontoen. For å gjøre dette må du gi oss følgende informasjon:
- Nintendo Account Sign-In ID eller Nintendo Network ID (NNID må være linket mot din Nintendo-konto.)
- E-postadressen som er linket mot din Nintendo-konto.
- Registrert fødselsdato (år/måned/dag).
- Serienummer på primærkonsollen du bruker.
- Navnet på minst tre spill som er kjøpt via kontoen.
Spørsmål som gjelder «Nintendo eShop», «My Nintendo Store» og «Nintendo Account»-kontoer håndteres utelukkende av Nintendo Tyskland. Vennligst kontakt Nintendo direkte på
Jeg tror noen andre har kapret kontoen min.
Bytt passord umiddelbart på din Nintendo Account og på alle andre steder hvor du benytter det samme passordet. Vennligst kontakt Nintendo direkte på
En stjålet konsoll må anmeldes til politiet. Det er viktig at serienummeret på den stjålne enheten gis til politiet. Det er bare politiet som har mulighet til å hente ut informasjon som evt. kan spore enheten.
Ring oss på +47 33183324 når du har konsollen fremfor deg, så hjelper vi deg! Den som ringer må være voksen, og konsollen må være stilt inn på riktig klokkeslett og dato. Telefontiden vår er hverdager fra kl. 07:30 til 15:30.
Media, presse og influencere
Har du et spørsmål rundt anmeldereksemplarer, illustrasjoner eller video for anmeldelser? Eller har du kanskje andre spørsmål rundt Nintendos varemerker? I så fall ber vi om at du fyller ut skjemaet under så utfyllende som mulig.
Quick notes
Vi støtter en rekke medier, influencere og streamere i Norge, og er alltid på utkikk etter nye muligheter for å dele spillglede!
Vennligst fortell oss litt mer om deg selv og gjerne link til relevante nettside/blogg/sosiale medier. Vi ser frem til å høre fra deg!
Jeg ønsker å bli en forhandler
Så gøy at du ønsker å bli en forhandler! Vi ønsker at alle våre forhandlere skal representere et så bredt utvalg av produkter som mulig. Dette betyr at din første bestilling må inneholde konsoll, spill og tilbehør. Du finner vårt komplette sortiment på Nintendo.no.
Quick notes
Vi kommer til å utføre en kredittsjekk av selskapet før vi kontakter deg.