Jeg prøver å kjøpe noe på Nintendo Switch.
Sjekk at du har dekning på kortet du bruker. Kontroller også at du har lagt inn riktig informasjon. Hvis du benytter deg av allerede lagret kortinformasjon, og det ikke fungerer, bør du prøve å slette kortet for så å legge det inn på nytt. Til slutt bør du også ta kontakt med banken eller kortselskapet ditt for å sjekke at feilen ikke ligger hos dem. Om du fortsatt har problemer kan du kontakt oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Kontakt oss via den samme e-postadressen som er koblet til din Nintendo Account og forklar hva som er problemet, inkluder gjerne eventuelle feilmeldinger.
Jeg forsøker å kjøpe noe på 3DS, 2DS eller Wii U.
Du kan ikke lenger handle direkte på Nintendo eShop fra konsoller som bruker en Nintendo Network ID-konto. For å kunne fortsette å handle på disse konsollene må du først opprette en Nintendo Account (om du ikke har dette fra før). Det kan du gjøre på my.nintendo.com. Deretter må du slå sammen din Nintendo Account og NNID. Når de to kontoene er slått sammen kan du sette inn penger på din Nintendo Account som du senere kan bruke på konsollene dine (også via NNID). Husk at det må være samme kontoinnehaver på både NNID og Nintendo Account. Merk: Etter 23. mai 2022 vil du ikke lenger kunne bruke kredittkort for å legge til penger på Wii U eller på 3DS-konsollene. Etter 29. august 2022 vil du ikke lenger kunne løse inn Nintendo eShop-kort på de overnevnte konsollene. Nedlastningskoder vil være mulig å løse inn frem til slutten av mars 2023.
Nintendo Network ID (Brukes på Nintendo 3DS/2DS og Wii U).
Hvis du har bedt om et nytt passord, men ikke mottatt det, så sjekk søppelfilteret ditt. Hvis du ikke klarer å bytte passord via konsollen kan du kontakte oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., så hjelper vi deg med å løse problemet. Husk å sende e-posten fra samme adresse som du registrerte kontoen din med. Hvis den opprinnelige e-postadressen din ikke kan brukes, vil vi be deg om mer informasjon for å bekrefte at du eier kontoen. Vær oppmerksom på at det er ikke lov å overta andres kontoer.
Nintendo Account (brukes i apper og på Nintendo Switch).
Du kan be om nytt passord via nettstedet accounts.nintendo.com. Det er fra denne siden du administrerer din Nintendo Account. Hvis du har bedt om et nytt passord, men ikke mottatt det, så sjekk søppelfilteret ditt før du kontakter oss. Om det er noen feil relatert til kontoens e-postadresse, send oss en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. så ser vi nærmere på problemet. Husk at det er ikke lov til å selge eller gi bort kontoen sin til noen andre; alle kontoer er personlige.
Har du problemer med tostegsautentisering, eller ikke lenger har tilgang til e-postadressen du registrerte Nintendo Account-kontoen din med?
Vi kan bare hjelpe deg om du kan verifisere at du faktisk er rettmessig eier av kontoen. For å gjøre dette må du gi oss følgende informasjon:
- Nintendo Account Sign-In ID eller Nintendo Network ID (NNID må være linket mot din Nintendo-konto.)
- E-postadressen som er linket mot din Nintendo-konto.
- Registrert fødselsdato (år/måned/dag).
- Serienummer på primærkonsollen du bruker.
- Navnet på minst tre spill som er kjøpt via kontoen.